Regulamin sklepu internetowego
I. INFORMACJE OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez Agnieszkę Urban prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą ENERGO-STAR Agnieszka Urban wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej, adres miejsca prowadzenia działalności i adres do korespondencji: Żeleźnikowa Wielka 201, 33-335 Nawojowa, NIP: 7342833221, REGON: 122396733, za pośrednictwem sklepu internetowego energo-star.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”).
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia następujących minimalnych wymagań technicznych: podłączenie do Internetu, poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa, rozdzielczość ekranu minimum 1024×768, aktywny interpretator JavaScript, zainstalowana wtyczka Flash, konto poczty elektronicznej.
II. DEFINICJE
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Formularz rejestracji – interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym, umożliwiający złożenie Zamówienia, zwłaszcza poprzez dodanie Towaru do koszyka oraz określenie warunków Umowy sprzedaży.
- Dostawa – czynność faktyczna polegająca na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
- Dostawca – podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów:
- firma kurierska,
- InPost Paczkomaty Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, świadcząca usługi Dostawy i obsługi systemu skrytek pocztowych (Paczkomat),
- Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie.
- Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych wybranych samodzielnie przez Klienta podczas rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
- Klient – a) osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, b) osoba prawna, c) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną- na rzecz których zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którymi zawarta może być Umowa sprzedaży.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto Klienta – oznaczony indywidualnie loginem i hasłem panel dla każdego Klienta, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta rejestracji, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
- Login – indywidualne oznaczenie Klienta, przez niego ustalone, składające się z ciągu znaków alfanumerycznych, wymagane wraz z Hasłem do założenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym. Login jest właściwym adresem poczty elektronicznej Klienta.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
- Rejestracja – czynność faktyczna dokonana w sposób określony w Regulaminie, wymagana dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego.
- Sprzedawca – Agnieszka Urban prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ENERGO-STAR Agnieszka Urban, Żeleźnikowa Wielka 201 , 33-335 Nawojowa, NIP: 7342833221, REGON: 122396733; e-mail: , będąca jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego.
- Sklep Internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem: www.energo-star.pl
- Towar – rzecz ruchoma przedstawiona przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogąca być przedmiotem Umowy sprzedaży.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży.
- Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny zawarta na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
III. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (za wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa w związku z podejmowanymi w ramach Sklepu Internetowego działaniami, Sklep Internetowy zapewnia środki techniczne i organizacyjne służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione Danych Osobowych przesyłanych za pośrednictwem witryny Sklepu Internetowego.
- W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Zakupu może dokonać Klient, który reprezentuje podmiot gospodarczy (działalność gospodarcza lub forma spółki), jest czynnym płatnikiem podatku VAT i posiada nadany NIP i REGON
- Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie Strony Internetowej Sklepu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
- Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy.
- Wszelkie zdjęcia zamieszczone na stronach serwisu są zdjęciami poglądowymi i mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistego wyglądu przedmiotu (np. w przypadku zmian wyglądu dokonanych przez producenta).
- Kolory mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistych, co jest podyktowane ustawieniami Państwa monitora, czy karty graficznej.
III. REJESTRACJA
- W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji.
- Rejestracja na Stronie Internetowej Sklepu jest opcjonalna. Zamówienie można złożyć bez posiadania Konta, po zapoznaniu się z Regulaminem i jego akceptacji.
- W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić Formularz rejestracyjny i przesłać go drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym.
- Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło.
- W trakcie wypełniania Formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwości zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola.
- W trakcie Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego. W takim przypadku Sprzedawca wyraźnie informuje o celu zbierania danych osobowych Klienta, a także o znanych Sprzedawcy lub przewidywanych odbiorcach tych danych. Zgoda może być w każdej chwili cofnięta, poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia.
- Po przesłaniu wypełnionego Formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w Formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji. Z tą chwilą Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych, za wyjątkiem Loginu.
IV. WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW SPRZEDAŻY
- Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu stanowią ofertę Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
- Klient może składać Zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego należy wejść na Stronę Internetową Sklepu i dokonać wyboru Towaru poprzez dodanie go o koszyka, wykonując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty.
- Dodanie Towaru do koszyka nie jest równoznaczne z potwierdzeniem dostępności Towaru. Dostępność weryfikowana jest każdorazowo po naciśnięciu przycisku „Przejdź do podsumowania”.
- Klient ma możliwość modyfikacji Zamówienia do momentu jego potwierdzenia poprzez naciśnięcie przycisku „Zamawiam i płacę”.
- Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę oraz o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
- W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji Regulaminu.
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Po wysłaniu Zamówienia Klient otrzymuje drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej wiadomość zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia i informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji.
- Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail.
V. PŁATNOŚCI
- Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze stanowią ceny brutto. Nie obejmują one kosztów dostawy, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu Zamówienia.
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności z tytułu Umowy sprzedaży:
- przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- gotówką przy odbiorze osobistym,
- gotówką za pobraniem Dostawcy przy dostarczeniu przesyłki,
- kartą bądź szybkim przelewem za pośrednictwem Przelewy24.pl.
- Klient jest każdorazowo informowany przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu o terminie w jakim jest zobowiązany dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży.
VI. DOSTAWA
- Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad.
- Przybliżony termin realizacji Zamówienia i Dostawy Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu. Termin ten liczony jest w Dniach roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
- Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w Formularzu zamówienia. W przypadku wyboru InPost Paczkomaty Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie jako Dostawcy, adresem Dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Klienta w momencie składania zamówienia.
- Istnieje możliwość osobistego odbioru zamówionego Towaru pod adresem: po przedpłacie. Odbioru można dokonać w Dni Robocze, w godzinach otwarcia wskazanych na Stronie Internetowej, po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą terminu odbioru.
- Dostawa jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Odbiór osobisty Towaru przez Klienta jest bezpłatny.
- W dniu wysłania Towaru do Klienta (jeśli nie wybrano możliwości osobistego odbioru Towaru) przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Klienta informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.
- Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju, w obecności pracownika Dostawcy. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu.
- Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta w Formularzu zamówienia adres e-mail fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
VII. REKLAMACJE
- Sklep Internetowy odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym, w szczególności w art. 556-576 Kodeksu cywilnego.
- Wszelkie reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo lub na podstawie Regulaminu, należy kierować pisemnie na adres: Żeleźnikowa Wielka 201, 33-335 Nawojowa lub w formie elektronicznej na adres e-mail:
- Reklamacja rozpatrzona zostanie w terminie 14 dni roboczych od dnia jej otrzymania przez Sprzedawcę, zaś w przypadkach szczególnie skomplikowanych nie później niż 30 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie uznaje się za uznanie reklamacji za uzasadnioną.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi obowiązany jest dostarczyć wadliwy Towar na adres: Żeleźnikowa Wielka 201, 33-335 Nawojowa. Koszt dostarczenia Towaru w przypadku Klienta będącego Konsumentem ponosi Sprzedawca.
VIII. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych/ miejskich rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z następujących pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń: 1) wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, 2) wniosek o rozpoznanie sporu przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, 3) bezpłatna pomoc powiatowego/miejskiego rzecznika praw konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, 4) skorzystanie z platformy ODR służącej do internetowego rozstrzygania sporów udostępnianej przez Komisję Europejską pod adresem www.ec.europa.eu/consumers/odr/, 5) pomoc sieci Europejskich Centrów Konsumenckich w rozwiązywaniu sporów transgranicznych.
IX. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować ENERGO-STAR Agnieszka Urban, Żeleźnikowa Wielka 201, 33-335 Nawojowa, 663 061 414, e-mail: o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze oświadczenia w formie pisemnej lub elektronicznej.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedawca ma obowiązek zwłocznego zwrotu wszystkich otrzymanych od Klienta płatności, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania.
- Towar należy odesłać lub przekazać niezwłocznie na adres Sprzedawcy, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia poinformowania o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
- Bezpośrednie koszty związane z odstąpieniem od Umowy sprzedaży rzeczy ponosi Klient.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone w przypadku umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb lub umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu.
- Treść Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 20 lutego 2020 r.